Przekręt w ASO Skody-nowy soft do LPG - dotrysk benzyny!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • adamsky
    Rider
    • 2024
    • 371
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez slawko80rr
    Zamieszczone przez Rolaz
    Zamieszczone przez slawko80rr
    Zamieszczone przez Rolaz
    Jestem właśnie po montażu instalacji brc sequent 24.11 w octavia II fl 1.6 bse. Mam uaktywniona funkcje dotrysku benzyny 15 %, podczas dużego obciążenie. 15% jest stałe powyżej 650 mbar w dolocie. Monter tłumaczył to dbaniem o gniazda zaworowe oraz zastepowaniem w pewnym stopniu lubryfikacji.
    oj kolego wrzuć to na forum lpg to instalatorzy dobrzy i znani powiedzą ci co myślą o zastępowaniu lubrykacji i samej lubryfikacji itp, nie znaczy oczywiście że nie będzie prawidłowo działać. wystarczy odpowiedni montaż i ustawienie.
    ...moglbys rozwinąć swoją myśl... bo nie wiem czy myślisz ze lubryfikacja jest dobra czy zła...
    kolega Andrzej.P mnie ubiegł i podał już linki do opinii o których mówię, tak więc dodam tylko, że jest zła lub neutralna, na pewno nic nie daje.

    Panowie monter z czakramu wcale nie napisał, że nie działa... a wręcz co innego a mianowicie że działa i jest sporo tańsza niż dotryski.
    A to że pojechali po nim zwykli użytkownicy gazu to inna sprawa, ale oni nie robili badań tylko tak im się wydaje (w myśl zasady że każdy polak jest ekspertem w wielu dziedzinach)...

    bardzo znamienny wpis pod opinią o dotryskach czy lubryfikacji

    "BRC-CZAKRAM z zaciekawieniem będę śledził ten temat - oby tylko sił, argumentów i nerwów Tobie starczyło bo ja się na to już wypierdziałem Co do dotrysków benzyny do gazu i ich zalet (Elpigaz czyli AEB ma je od dawna) to na razie byłem tu osamotnionym odludkiem na próżno szukającym zrozumienia. Jesteś nowy to może nie wiesz, że sterowniki Stag i LpgTech - jedyne słuszne rozwiązanie na tym forum - ich nie mają więc prawdopodobnie dlatego dotryski traktowane są jako zbyteczne tutaj."

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      W moim aucie Czakram nie potrafil ustawic instalacji BRC, wiec jak dla mnie nie jest to wyznacznik. No ale zobaczymy jak to sie bedzie sprawowac.

      Swoja droga ile kosztuje regeneracja glowicy w takim 1.6 wraz ze wzmocnieniem gniazd zaworowych, zeby POPRAWNIE ustawiona mieszanka nie wypalala gniazd.

      Ja dalej nie rozumie ideii dotrysku. Jak pomiar AFR w calym zakresie obrotow wskazuje na poprawna mieszanke (przy odpowiednich komponentach oraz poprawnym montazu i strojeniu) to jakim prawem moga pasc gniazda zaworowe.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2727
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez Maicroft
        Swoja droga ile kosztuje regeneracja glowicy w takim 1.6 wraz ze wzmocnieniem gniazd zaworowych
        Też jestem tego ciekaw ile to kosztuje, ale do całej tej operacji to bedzie trzeba jeszcze troche doliczyć, rozrząd,uszczelki, itp :wink:

        Komentarz

        • filip_auto
          Ambiente
          • 2011
          • 164

          Gniazda zaworowe nie powinny się wypalać bo już są utwrdzone i przystosowane do splania benzyny bezołowiowej. Silnik 1.6 ma hydrauliczną popychacze zaworowe tak więc jest bezobsługowy. Najważniejsza jest poprawna regulacja instalacji LPG w całym zakresie obrotów i lepiej jak miesznaka jest o 2 a nawet 5% bogatsza wtedy mamy pewność że nie padnie uszczelka pod głowicą. Lepiej dopłacić do 0,5 litra gazu niż jechać na autostradzie na benzynie.

          W silnikach które mają regulację zworów za pomocą szczelinomierza i mają poprawnie wyregulowanie instalacje LPG też nie stwarzają problemów. Dla spokojności i zdrowotności dwa razy częściej niż nakazuje instrukcja warto sprawdzić luz na zaworach.

          Medy jak padają mają tendencję do podlewania gazu wiec napewno nie ma ubogiej mieszanki.Chyba że wtryskiwacz nie podaje gazu.

          W silnikach 1.6 montowanych w skodach helikopter błyśnie na tablicy jak zegarów jak miesznka będzie za uboga lub zbyt bogata +/- 25%

          Komentarz

          • adamsky
            Rider
            • 2024
            • 371
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Zamieszczone przez filip_auto
            Gniazda zaworowe nie powinny się wypalać bo już są utwrdzone i przystosowane do splania benzyny bezołowiowej. Silnik 1.6 ma hydrauliczną popychacze zaworowe tak więc jest bezobsługowy. Najważniejsza jest poprawna regulacja instalacji LPG w całym zakresie obrotów i lepiej jak miesznaka jest o 2 a nawet 5% bogatsza wtedy mamy pewność że nie padnie uszczelka pod głowicą. Lepiej dopłacić do 0,5 litra gazu niż jechać na autostradzie na benzynie.

            W silnikach które mają regulację zworów za pomocą szczelinomierza i mają poprawnie wyregulowanie instalacje LPG też nie stwarzają problemów. Dla spokojności i zdrowotności dwa razy częściej niż nakazuje instrukcja warto sprawdzić luz na zaworach.

            Medy jak padają mają tendencję do podlewania gazu wiec napewno nie ma ubogiej mieszanki.Chyba że wtryskiwacz nie podaje gazu.

            W silnikach 1.6 montowanych w skodach helikopter błyśnie na tablicy jak zegarów jak miesznka będzie za uboga lub zbyt bogata +/- 25%
            a 1.6 BSE to ma popychacze hydrauliczne czy manualnie regulowane luzy zaworowe?

            Komentarz

            • Wojtenio
              L&K
              • 2012
              • 1095
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez adamsky
              a 1.6 BSE to ma popychacze hydrauliczne czy manualnie regulowane luzy zaworowe?
              Hydrauliczne .

              Komentarz

              • adamsky
                Rider
                • 2024
                • 371
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez Wojtenio
                Zamieszczone przez adamsky
                a 1.6 BSE to ma popychacze hydrauliczne czy manualnie regulowane luzy zaworowe?
                Hydrauliczne .
                O to super niebędę musiał luzów niwelować...

                Komentarz

                • slawko80rr
                  Rider
                  • 2010
                  • 600
                  • Superb II (3T4)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  Zamieszczone przez filip_auto
                  Lepiej dopłacić do 0,5 litra gazu niż jechać na autostradzie na benzynie.
                  wbijam to znajomym i reszcie świata, ale już tu na forum słyszałem wersje: 20 procent więcej lpg niż pb tak a wiecej nie toleruje, i weź tu gadaj z takim, daj palec to chce ręke, z tego co zauważyłem z dobrych warsztatów wyjeżdżają z ciut większym spalaniem lpg bo sa dobrze ustawione i tyle, aa i nie straszmy sie tymi zaworami bo mamy pancerne i proste silniki w porównaniu do innych aut
                  Sławka wozi Superb 2 FL
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                  Komentarz

                  • behemott
                    Classic
                    • 2013
                    • 9

                    Re: dotrysk Pb

                    Zamieszczone przez pabloxr3i
                    witam ostatnio byłem w ASO na wymianie gwarancyjnej wtryskiwaczy lpg i gość powiedział, że teraz na stałe jest włączony dotrysk PB 7% w przedziale do 4000 obr a po wyżej same paliwo, jeździ się teraz normalnie ale paliwa ubywa w zastraszającym tępie, pełna butla 40 litrów przejechne 500 km + 10 litrów paliwa, to jakaś masakra, co Wy na to?
                    To ja mam kolego praktycznie tak samo. Na każde 1000 km tankuję 2 x pełny zbiornik gazu tj. jakieś 2x40 litrów. Do tego pół zbiornika benzyny co drugie tankowanie - czyli jakieś 25 litrów.

                    Nie wiem czy i jak duży wpływ na to ma styl jazdy. Ja jak już wcześniej pisałem dużo poruszam się po autostradach i ekspresówkach. Ekspresówki z prędkością 130km/h co pewnie realnie znaczy jakieś 120 km/h a po autostradach śmigam w Polsce 150km/h na liczniku co znaczy pewnie dopuszczlne 140. No ale na pewno i w jednym i drugim przypadku obroty oscylują koło 4000.

                    Przy aktualnej cenie gazu i paliwa koszt 1000 km wychodzi mi dokładnie 350 zł.

                    Poprzednia Octavka 1.9 TDI 4x4 paliła 6-7 litrów ropy na takich samych trasach. Średnio 6,5 litra = 371 zł. No ale to było 4x4 co ciężko porównać. Zwykłe 1.9 pewnie z litr mniej pali.

                    Różnica ? Bardzo mała. Koszty przeglądów wersji z LPG co 15tys. km w porównaniu do przeglądów co 30 tys. km. Nawet to, że przegląd droższy za diesla to jednak 2 razy rzadziej....

                    Dlatego ja się zniechęciłem do gazu w Octavii. A kiedyś jako posiadacz Lanosa 1.5 byłem zachwycony. Auto śmignęło na gazie od nowości do 240 000km bez poważnej awarii a potem je sprzedałem i jeździ w rodzinie. Nadal bez awarii ale już nie takie duże kilometry.

                    Komentarz

                    • rafafi
                      Classic
                      • 2010
                      • 16

                      Czytam forum i strasznie się wnerwiłem informacjami o dotrysku. Przejeżdżałem i wpadłem do ASO w Radomiu i tam znajomy potwierdził informację. Coś tam gadał o oszczędzaniu gniazd zaworowych ale chyba sam nie był przekonany. Chyba powiedziano mu żeby tak mówić. Słowem - lipa. Jestem laikiem motoryzacyjnym (ale nie technicznym) i generalnie przewalam różne prace na specjalistów i warsztaty. Ale ruszyłem się i kupiłem interface. Podłączyłem i zgrałem konfigurację i zrobiłem parę screenów. Wkrótce mam przegląd i sobie porównam zmiany ew. dokonam korekty. Mam pytanie: W czasie zapisywania konfiguracji wpisałem mało wyszukaną nazwę pliku - "moja skoda" I teraz na belkach statusu w oprogramowaniu omegas pojawia mi się właśnie taki napis. Czy to się pojawia tylko u mnie na lapku czy pojawi się też w serwsie? Bo trochę nie pamiętam jaka nazwa była poprzednio.

                      Komentarz

                      • slawko80rr
                        Rider
                        • 2010
                        • 600
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez behemott
                        Przy aktualnej cenie gazu i paliwa koszt 1000 km wychodzi mi dokładnie 350 zł.
                        jakbym tak miał też bym się zniechęcił, a tak w ogóle to myślę że ja na Twoim miejscu poszedł bym w 6 biegowego diesla przy takich prędkościach, a jeszcze jak robisz sporo to tym bardziej, ewentualnie nowy 1,4 tsi mnie troche moja męczy przy dużych prędkościach a 140-150 dla mpi to już sporo, w kabinie to niestety słychać na obrotach też, ja kupiłem od kolegi z forum który właśnie sprzedał z tego powodu że dostał pracę i 300km autostrady w jedną stronę. oczywiście to tylko moje zdanie można się z nim śmiało nie zgodzić luz, dla mnie 1,6 mpi LPG jest super ale nie mam takich kwot na 100km , wystarczy zobaczyć w moją stopkę motostat
                        Sławka wozi Superb 2 FL
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                        Komentarz

                        • piotrek_os
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 8160
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          Zamieszczone przez behemott
                          Przy aktualnej cenie gazu i paliwa koszt 1000 km wychodzi mi dokładnie 350 zł
                          przy 2,50 lpg + rozruch 1000 km wychodzi 210-220zł - przy trasie poniżej 200zł tylko, ze jazda tak ok 120 km/h
                          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                          Komentarz

                          • Northeusz
                            RS
                            • 2010
                            • 1677
                            • Octavia I (1U2)
                            • AUM 1.8 20VT 150 KM

                            Zamieszczone przez piotrek_os
                            Zamieszczone przez behemott
                            Przy aktualnej cenie gazu i paliwa koszt 1000 km wychodzi mi dokładnie 350 zł
                            przy 2,50 lpg + rozruch 1000 km wychodzi 210-220zł - przy trasie poniżej 200zł tylko, ze jazda tak ok 120 km/h
                            No no, jeśli Ci przy 120 pali 8 z groszami to pozazdrościć , a w trasie jeszcze mniej . Musiał się majster pewnie napocić przy setupie, żeby tak spalanie zdusić
                            Pozdrawiam
                            Northeusz

                            Komentarz

                            • piotrek_os
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 8160
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Zamieszczone przez Northeusz
                              No no, jeśli Ci przy 120 pali 8 z groszami to pozazdrościć , a w trasie jeszcze mniej . Musiał się majster pewnie napocić przy setupie, żeby tak spalanie zdusić
                              Tomek cos wspomniał, ze dobrze termostat "trzyma" i jakis tam ma to związek ze spalaniem......
                              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                              Komentarz

                              • pugo
                                Classic
                                • 2011
                                • 33

                                Koleżanki i Koledzy,
                                Czy ja dobrze zrozumiałem, że po wgraniu tej nowej mapy przez ASO mogę pojechać do gazownika, aby ustawił mi brak dotrysku Pb powyżej iluśtam obr/min (czyli tak jak mam teraz)? Będzie w stanie wgrać poprawkę do komputera Skody (jeśli to będzie gazownik Landi)?
                                Wiecie może czy to nowe oprogramowanie zawiera jakieś inne poprawki, które też warto mieć wgrane, czy zupełnie olać te poprawki?
                                Mam czasem jakieś falowanie obrotów na LPG, niedługo 30 kkm, a gwarancja jeszcze do lutego, więc obawiam się, że będę musiał mieć tą aktualizację wykonaną, ale jazda na Pb zupełnie mi się nie opłaci

                                Komentarz

                                • adamsky
                                  Rider
                                  • 2024
                                  • 371
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez pugo
                                  Koleżanki i Koledzy,
                                  Czy ja dobrze zrozumiałem, że po wgraniu tej nowej mapy przez ASO mogę pojechać do gazownika, aby ustawił mi brak dotrysku Pb powyżej iluśtam obr/min (czyli tak jak mam teraz)? Będzie w stanie wgrać poprawkę do komputera Skody (jeśli to będzie gazownik Landi)?
                                  Wiecie może czy to nowe oprogramowanie zawiera jakieś inne poprawki, które też warto mieć wgrane, czy zupełnie olać te poprawki?
                                  Mam czasem jakieś falowanie obrotów na LPG, niedługo 30 kkm, a gwarancja jeszcze do lutego, więc obawiam się, że będę musiał mieć tą aktualizację wykonaną, ale jazda na Pb zupełnie mi się nie opłaci
                                  1. To nie jest żadna poprawka, tylko włączone ustawienie które już dzisiaj mógłbyś włączyć,
                                  2. To ustawienie niejest oficjalnie praktykowane przez żaden punkt Landi (dzwoniłem do kilku),
                                  3. Ustawienia nie są "wgrywane" do komputera skody tylko do komputera Landi,
                                  4. Po co płacić 2 razy pojedź od razu do Landi na przegląd możesz mam to na piśmie z SAP,

                                  Komentarz

                                  • pugo
                                    Classic
                                    • 2011
                                    • 33

                                    Dzięki za odp.

                                    Zamieszczone przez adamsky
                                    4. Po co płacić 2 razy pojedź od razu do Landi na przegląd możesz mam to na piśmie z SAP,
                                    Dzięki. Na przegląd mogę do LR, czytałem, że najlepiej to zsynchronizować z przeglądem w ASO.
                                    Jednak jeśli mam zamiar w ramach gwarancji diagnozować usterkę związaną z pracą silnika na LPG, to chyba muszę to wykonać w ASO.
                                    Czy może w ramach 2 lat gwarancji mogę pojechać do autoryzowanego serwisu LR i poprosić o diagnozę bez opłat?
                                    Wydaje mi się, że LR i tak odesłało by mnie do ASO, a ASO w ramach troski o moje auto i tak mi ustawi nowe param. w komputerze...

                                    Komentarz

                                    • adamsky
                                      Rider
                                      • 2024
                                      • 371
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez pugo
                                      Dzięki za odp.

                                      Zamieszczone przez adamsky
                                      4. Po co płacić 2 razy pojedź od razu do Landi na przegląd możesz mam to na piśmie z SAP,
                                      Dzięki. Na przegląd mogę do LR, czytałem, że najlepiej to zsynchronizować z przeglądem w ASO.
                                      Jednak jeśli mam zamiar w ramach gwarancji diagnozować usterkę związaną z pracą silnika na LPG, to chyba muszę to wykonać w ASO.
                                      Czy może w ramach 2 lat gwarancji mogę pojechać do autoryzowanego serwisu LR i poprosić o diagnozę bez opłat?
                                      Wydaje mi się, że LR i tak odesłało by mnie do ASO, a ASO w ramach troski o moje auto i tak mi ustawi nowe param. w komputerze...
                                      W przyszłym tygodniu jadę na przegląd skodziny do ASO a lpg do Landi to wam powiem co i jak.
                                      W LR w Katowicach powiedzieli mi że i tak napraw gwarancyjnych muszę w ASO dokonać np gdyby padły mi wtryski, aczkolwiek powiedzieli mi że ASO chyba coś żle montuje bo im może z 2 medy padły w ciągu ostatnich lat na gwarancji.

                                      Dziwne że ASO Landi nie może zrobić nic na gwarancji no ale tak samo jest ze stagiem więc może tak ma być.

                                      Komentarz

                                      • Tritheme
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 8

                                        Zamieszczone przez adamsky
                                        W LR w Katowicach
                                        Hej,
                                        Podaj adres.

                                        Dzięki

                                        Komentarz

                                        • adamsky
                                          Rider
                                          • 2024
                                          • 371
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez Tritheme
                                          Zamieszczone przez adamsky
                                          W LR w Katowicach
                                          Hej,
                                          Podaj adres.

                                          Dzięki
                                          nie wiem czy mogę publicznie podać nazwę zakladu, bo zaraz ktoś mi zarzuci kryptoreklamę.
                                          Jest to jeden z starszych zakładów na Katowicach na Józefowcu, widnieje na stronie landi.

                                          Komentarz

                                          • filip_auto
                                            Ambiente
                                            • 2011
                                            • 164

                                            Na początek niech każdy weźmie sobie kartkę w rękę i wypisze co ASO wymieniło wam za darmo na gwarancji i ile was skasowali za przeglądy.

                                            Potem policzyć sobie ile by to kosztowało u normalnego mechanika.

                                            A na koniec policzcie sobie ile kosztuje wizyta u gazmena i ustawienie instalacji żeby auto jeżdziło w całym zakresie obrotów na LPG?

                                            Ile kosztowało was podlewanie benzyną?

                                            Moja skoda widziała ASO po 1500 km na regulacji LPG ale i tak czerśniaki nie wiedzieli jak ustawić pilotowanie dawki gazu przy cutoff.

                                            To był pierwszy i ostatni raz obecnie 18 listopada będzie miała 3 lata i nalatane 92000 i na gwarancji nic nie wymieniane poza materiałami eksploatacyjnymi. Przy 75 padły medy 650zł ale to już po gwarancji. Oprócz tego tulejki na wahaczach i poduszki od chłodnicy przy 90 kompletny rozrząd.

                                            Przez to że na przeglądach nie byłem ani razu w aso i tak została kasiora w kieszeni na te rzeczy które wymieniłem.

                                            Komentarz

                                            • rafafi
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 16

                                              Ponowię swoje pytanie ponieważ zaraz zginie w gąszczu. Zaraz po podłączeniu się programem Omegas do komputera instalacji gazowej miałem na belce górnej programu i pasku status piękny napis typu: "Octavia BSE.... i coś tam" Zachowałem konfigurację instalacji w pliku "moja skoda" i teraz napis "moja skoda" mam na tych belkach. Wkrótce jadę na przegląd i boję się że podłączą się w serwisie do tej instalacji i pokaże się im piękny napis na belce tytułowej programu - napis "moja skoda" i od razu będą wiedzieli, że się podłączałem. Nic nie zapisywałem z powrotem do komputera. Będzie to widać w serwisie czy nie?

                                              Komentarz

                                              • Polon
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 315

                                                @rafafi:
                                                Ja zrobiłbym sobie kopię konfiguracji na nośniku zewnętrznym, a następnie usunął plik "moja skoda" z laptopa. Następnie odinstalowałbym program Omegas i zainstalował go ponownie. Po tej operacji powinno być OK (jeśli nie było wpisu zmian do sterownika LPG w samochodzie).
                                                Pozdrawiam

                                                Komentarz

                                                • pugo
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 33

                                                  Zamieszczone przez adamsky

                                                  W przyszłym tygodniu jadę na przegląd skodziny do ASO a lpg do Landi to wam powiem co i jak.
                                                  jak było na przeglądzie Kolego? ASO to uznało?

                                                  Komentarz

                                                  • adamsky
                                                    Rider
                                                    • 2024
                                                    • 371
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez pugo
                                                    Zamieszczone przez adamsky

                                                    W przyszłym tygodniu jadę na przegląd skodziny do ASO a lpg do Landi to wam powiem co i jak.
                                                    jak było na przeglądzie Kolego? ASO to uznało?
                                                    Wiesz co narazie niemusiałem reklamować instalacji więc...
                                                    W ASO przy zdawaniu auta zaznaczyłem, że robie cały przegląd poza LPG bo ten zrobię w autoryzowanej stacji Landi i tyle. Mam na pismie z SAP że mogę poza ASO serwisować tyle mi wystarczy... i tak to co chciałem na gwarancji to jak na razie jest niezrobione (sprężyny, musiałem je zgłosić z tytułu niezgodności) Na odchodne zapytałem się czy nadal dają dotryski pan potwierdził, wspominał coś o 2-3 przypadkach walniętych głowic ale te dotryski jak stwierdził bardziej z powodu padających wtrysków bo z głowicami to nikt się nie przyzna że zarzynał auto...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...